Årsmöte och nyval

januari 31, 2020 0 av admin

Hej på er!

Nu är vi tillbaka i föreningslivet efter jul och nyår, lite ledighet och annat ståhej. Jag som skriver idag heter Lena och är kollega till Megan. Snart är det dags för årsmöte i vår kattförening och då är det även dags att välja in en ny styrelse. Hittills har Megan varit ordförande och jag kassör, vi har en kille som heter Oskar som jobbar med Akrylplast som är marknadsföringsansvarig och så har vi Annika som är sekreterare, hon jobbar i vanliga fall på en förskola. Det är inte så lätt att fylla en hel styrelse i en kattförening som ni kanske förstår så vi får ofta dela på arbetsuppgifterna. MEN, nu hoppas vi på större engagemang till detta valet. Vi har ju trots allt varit igång ett bra tag nu jämfört med förra årsmötet.

Hur som helst. Nyheter för året är att vi kommer bjuda in tre stycken föreläsare som man kan komma och lyssna på vardagskvällar i skolans aula. Det blir bland annat vardagsmotivation, retorik och hur man kan lyfta sin förening genom att använda sociala medier. Vi vill gärna erbjuda aktiviteter för ett brett spann så detta är föreläsningar som även gynnar exempelvis andra som driver ideella föreningar. Vi hoppas på god uppslutning!

Utöver det kommer vi anordna två kattutställningar, en per halvår. Vi kommer ha en loppisdag i början på april – där man kan sälja allt ifrån kattleksaker och klätterställningar till halsband och matskålar. Under sommaren kommer vi att erbjuda kattpensionat under vissa veckor där man kan lämna sin katt om man ska iväg på semester och inte har möjlighet att ta med den fyrbenta. I höst kommer vi hålla kurser i katters beteende och till vintern kommer vi vara med på den lokala julmarknaden för att marknadsföra oss. Det kommer säker ske en hel del mer aktiviteter som jag inte kommer på just nu, men dom informerar vi om när det närmar sig.

Har ni några frågor? Tveka inte att höra av er!

Trevlig helg – Lena!